Sunday 25 December 2011

L A T I H A N I N D U S T R I ... !!!

helloooo pppeeepppsss ... !!! 
fuhhh ... miggu 1st aku praktikal suda berakhir ... seriously ... aku ase syok glew keja praktikal  kat situ ... teringat zaman2 kecik dulu ... suka main 'PEJABAT-PEJABAT' ... :p ... noW ... aku da dapat ase nya sendiri ... even , for a few month ... 

hari 1st tuh kami *aku n nisa * ... gerak punya la awal ... gara2 tgok kat surat poli suh dtg pkul 8 tuk lapor diri ... mmg tak la an ... tpksa tggu 1 hour ... coz kat situ mmg start keja kul 9 ... sementara mnunggu tuh ... aku dapat kawan baru ... :) ... sorg tuh dayang dari POLITEKNIK SABAK BERNAM n lagi sorg tuh umi dari POLITEKNIK KULIM ... kesiannya la kat diorang terpaksa melayan mulut2 kami macam BERTIH JAGUNG  .. korg dapat imagine ta ... ??  >'.'< ...okay .. 1st n 2nd day ... terasa agak sunyi ... coz megoriti staff kat situ ada kursus kat luar ... and ada gak tgh bercuti ... menghabiskan cuti for the end year ... kalau ta nnti burn cuti ... -.=" ... (motifakucakapmacamnieyh) ... dalam masa 2 hari ni juga .. kami rasa yang kami diberi tugas yang bukan kerja kami .. itz ok la ... ada la juga keja dari dduk smbil bergosip2  .....tapi ....
*itu mmg hobi kami*

3rd day la baru ktorang dapat jumpa saparuh staff kat situ ... n kitorang berjumpa dgn EN.IDRIS ... die menerangkan kat kami serba sedikit jwtn&tugas yang BAHAGIAN PEMASARAN kena buad ... honestly ,  apa yang die ckp ta smua aku igt ... baik sangat an ... note pn xambik ... lama glew kot die bckap ... opppsss ... terlepas suda ... agak borink gak time tuh ... hehehe ... then , kami di bawa oleh ABANG WAN  *sorrysudakawen* .... tuk diperkenalkan kpd semua kakitangan y ada ...agak lama gak kami merayau kat tempat tuh ... sebelah petang nya pulak ... kami diberi tugas masing2 .. semua tak sama ... adduuhhh ... takut kami ... takpe ... sekurang2 nya kita mencuba .... rite ...?? tapi aku nye pegawai xde lak ari tuh ... so , selamat sekejap aku ... :) ... 

4th day ... aku diperkenalkan dengan ABANG SHAFARIN ... n lebih selesa dipggl ABANG SHA ... *sorrysudakwaenjuga* +_+ .... die nie agakk serius .. smpi naek kecut perot aku .. tiap kali die panggil aku tuk buad keja ...  ... aku siap suda beli bku note tuk salin or senarai kan sgale tugas2 yang aku kena buad .. agak mencabar gak la ... insyaallah .. everything okayy ... tapi yang ta boleh blahh nyew ... aku ada berjumpa dengan EN......... (missing text ) ... tiba2 tak ingat nama die plak .. yang penting org tuh kira ae jawatan tertinggi la gak ... die bgthu aku y ABG SHA nie sporting orgnye ... happy go lucky .. nak  buad semua benda relax jewp ....gulppp !! eh .. yeke ... ?? cam tak jew ...  ... aku still takut lagi kot dgn die ... maybe awal lagi kot ... bagi aku die ni da macam KAKI SAIKO da ... ada jewp ayat yang aku rase sometime cam nk down an aku ... tapi aku tahu .. die saje buad mcm tu coz ta nak aku terlalu bgntung pada die ...  i will try it ... 




lastly , aku harap sangat aku bole jadi pekerja yang bagus ... n dapat tamatkan LATIHAN INDUSTRI dgn baek ... :) ... to all my frenz yg sama2 tgh mnjalani L.I .. gud luck kay dear ... !!! chooowww bedah ... 


 :) ..... 



4 comments:

  1. awak ! blog semaken lawa ! saya suka ;)
    tapi nama aku tada pon ;'(

    ReplyDelete
  2. hahahahaha ... alamak ... lupa pulak ...
    ta pe nanti aku buat tuk ko sorg je kay ... :p

    ReplyDelete
  3. gudluck syg.. be a good girl k mse lathn.. hehe..

    ReplyDelete
  4. tq sayg ... aku pn hrp mcm tuh ...

    ReplyDelete

should or not ?

 anaqi kerap tak sihat .. aku ni rasa mcm nak blah jauh2 dari sini .. entah la weii penat segala... nk berhenti mcm orang suruh kerja,...nak...