Sunday 26 June 2022

kenangan manis KAU dan AKU ...

 









hello eberibadi !! :D ... ni antara kenangan yang mengusik jiwa ... aku suka sgt saat masa .. ni kenangan kami masa stdy ... dari aku gemok sampai ke kurus ... dari die kurus sampai da mcm bpk org ... masa ni hati memasing kuat lagi ... datang la sesape pun ... cinta kami xberubah .... tetap sama . tetap xberubah ... betul kata orang dugaan masa bertunang sangat kuat ... after stdy kami memasing dah jauh ... aku blk n9 ... die blk tioman ... masa tuh kami di uji ... masa tu jugk aku nampak segala kekurangan die ... kat mata die semua aku buat salah ... sampai aku ase orang lain lagi bagus dari die .. die nampak perempuan lain lagi cantik dari aku ... die duakan aku ... oke ! maybe punca dari terlalu mendesak ... sakit sangat masa tau ada perempuan lain dapat pikat hati die ...yang slamer ni aku fikir dalam aty die ada aku je .. yes ! aku admit sampai sekarang aku xbole lupa pasal pmpn tuh ! . die boleh cerita semua pasal pmpn tuh ... tanpa pk perasaan aku ... pada mula nya aku sanggup die dua kan aku .. sanggup jadi TUNANGAN SIMPANAN die ... korang ase mcm mane tuh ?? aku yang bertunang ... tp kne rahsiakan semua dari perempuan tuh ... makin lama aku rasa makin sakit ... sakit nak menipu diri sendiri yang sebenarnya aku tak boleh ... bukan xde laki yang datang .. bukan xde laki yang cuba nak gantikan dia .. tapi mungkin sebab dan terlalu lama dengan dia ... sampai aku xnampak orang lain kat mata aku selain dia ... aku buat keputusan untuk berpisah dan biarkan dia dengan perempuan tuh .. masa tuh aku pk ... mungkin TIADA JODOH antara kami .. aku minta dia datang cara beradat ... masa tuh aku cuba jadi perempuan yang sangat TOUGH ... sbb dalam masa yang sama ... mak aku dalam keadaan tak sihat ... patah ke dua belah kaki ... aku kena jaga .. sebab masa tuh aku je yang tak keja lagi ... sakit weeii .. keluarga cuba support aku .. kata abah bia die tggalkan sekrang .. kalau dah kawen .. aku yang sakit nanti ....

sebulan berlalu .....

sebulan selepas perpisahan kami ... aku masih belum terima rombongan dari keluarga dia untuk kata putus ... dan 1 hari aku terima panggilan dari die ... kata nya cuma nak bertanya khabar ... dan kami terus contact ... setelah 2,3 hri berhubung ... dia bgthu yang mak dia xbg putus .. dan dia masih keliru apa yang dia rasakan pada masa tuh ... dia sayangkan aku dan sayangkan perempuan tuh jugak .. aku rasa ?? rasa nak lari jauh2 .. xnk dengar ape2 ... sampai 1 tahap .. tetibe die ajak kawen ... oke ! masa tuh tak sweet sangat ... die ajak aku kawen macam nak pegi pasar .. kata nya die xnk jauh dengan aku lagi ... dalam masa yang sama sebenarnya die da knl sape pmpn tuh .. pmpn tuh ada pakwe .. dorang xserius pn dlm hbgn dorang .. pada mulanya ramai tak bagi aku terima dia .. ye ! sakit bila nak terima die kembali .. tapi aku nak jadi HALAL utk die .. sebab dah terlalu lama kami lalui bersama .. takkan aku senang nk lupakan macam tu je .. akhirnya mak die datang jumpa mak and abah untuk tetapkan tarikh pernikahan kami .. kata abah .. abah tak nak marah dia .. tapi abah minta dia jangan sakiti hati anak abah lagi ... kata abah .. abah taknak tengok anak abah menangis sebab laki ... masa tuh aku dapat rasakan kasih sayang seorang bapa .. ye ! aku tak pernah menangis depan dorang .. tapi abh dapat rasa kan ... dan akhir nya ..... mereka memilih .......



16 OGOS 2013


alhamdulillah dengan sekali lafaz janji terlaksana dan  aku sah menjadi isteri kepada muhammad noor azwan bin abd saman ... waktu ini .. kami hanya buat majlis pernikahan sahaja dahulu sebab nak dahulu kan mana yang penting .. modal untuk bersanding masih tak cukup ... so , semua decide nak kami bersanding sama dengan abang pada tahun seterusnya walaupun masa tu usia perkahwinan kami menjangkau ke 10bln ... jadi pengantin lama la kami ... see ! waktu ni mak tak sihat lagi ... masih berkerusi roda ... tak dapat dinafikan .. setelah kahwin aku jadi makin kuat cemburu , makin berjaga .. dan jujur sampai sekarang ragu2 masih ada ... sampai sekrang rasa takut ditinggalkan tu ada ... harap dia tak lupa janji ... kini kami seperti pasangan lain ... melayari bahtera rumah tangga berdua ... jauh dari keluarga ... merasa pahit manis susah senang bersama .. sampai ada kalanya aku atau dia sudah sampai ke titik putus asa ... demi keluarga kecil kami ... masing2 berusaha menjadi yang terbaik untuk keluarga kami ... sedangkan lidah lagi tergigit .. ini kan pula suami isteri .. setakat gaduh kecil itu pekara biasa bagi kami .. merajuk .. minta di pujuk .. itu semua aku .. sedangkan aku tahu dia dari dulu sampai sekarang mmg tak pandai nak memujuk .. sayang yang ditunjuk dengan cara lain ... aku percaya .. kata orang 5 tahun pertama je yang akan rasa susah ... makin lama akan ada mudah nya .. lagi2 anak itu pembawa rezeki ... alhamdulillah ... 28 bulan usia perkahwinan ... kami sudah nak menimang cahaya mata yang kedua ... aku masih menunggu ketibaan arjuna yang ke dua .. tak pe sayang ! ingat kata aku ... BAHAGIA ITU KITA YANG RASA ....





majlis persandingan kami .. alhamdulillah semua nya berjalan dengan lancar .. bukan 2 pasang pengantin .. tetapi 3 pasang terus ... akhirnya , akk pn dah jumpa jodoh dia ... kata abah senang ... walaupun kat serting tak pernah buat lagi 3 pasang pengantin .. da la kami adik beradik mmg 3 orang je ..  aku masih ingat lagi ... waktu ni ... aku tgh mengandungkan anak yang pertama dan waktu ni da 6bulan .. moga hubungan kami kekal sampai ke jannah hingga ke syurga ... ammmmiiinnn ...




No comments:

Post a Comment

should or not ?

 anaqi kerap tak sihat .. aku ni rasa mcm nak blah jauh2 dari sini .. entah la weii penat segala... nk berhenti mcm orang suruh kerja,...nak...