Sunday 26 June 2022

bermula nya disini .. dari BENCI timbul SAYANG ...

 

  aSSaLaMuaLaIkuM .... !!


aku dah lama tak update blog2 ni .. tapi atas rasa hobi meluah dan menaip aku nak juga mulakan semula .. blog ni aku buat untuk cerita masam2 manis cinta aku dan en.SUAMI MUHAMMAD NOOR AZWAN BIN ABD SAMAN dan kehidupan baru aku sebagai seorang isteri dan ummuntuk tatapan sendiri dan anak anak  ... aku masih ingat semua cerita ttg kami . itu nama nya PEREMPUAN . tak boleh lupa walaupun 1 .hehehehehe ..


bermulanya disini ......


JUN 2010
 POLITEKNIK PORT DICKSON
DIPLOMA PEMASARAN 
DPRS2

ramai tanya aku knape suka sangat gambar nie .. jawapan aku ?? sebab .. ni mmg gambar candid yang kitorang tak tahu empunya badan sape yang ambik . masa ni kami masih kawan . takde istilah ape ape . ye ! secara jujurnya . start masuk stdy sem 1 .. lelaki ni adalah lelaki plg aku benci . puncanya ? sebab die je lelaki yang selalu buli aku . aku ni da lama baru belajar berhijab . bertudung berselendang tapi die ?? suka duk tarik tudung aku .. kadang tu sampai tercabut . perempuan mane tak marah . tapi die suka buat kata nya seronok tgok aku marah2 .  die pun pernah cakap dulu die pelik dan tak suka dengan aku sebab aku tak suka lelaki . itu cerita dlu . saat jiwa muda memberontak ke arah lain dan serik dikecewakan . masa tuh masih menanti cinta lama . cinta zaman sekolah . Jejaka P.  dan dari bergaduh kami terus berkawan dan berkawan sehingga semakin akrab . bercerita ttg kehidupan masing masing . aku siap tolong dia nak tackle awek lagi tuh ! .. tapi apakan daya die di REJECT sebab pmpn tuh high demand. hihi ..


17 ogos 2010

en.suami meluahkan rasa hati pada aku . katanya suka kat aku . tapi aku ni plak bukan jenis kawan sekejap dah jatuh suka . bagi aku lelaki akn dtg kat aku bila die bosan . itu apa yang aku fikir, aku reject die dgn bahasa paling lembut . aku lebih senang berkawan . walaupun pada pandangan orang lain kami ni da macam MERPATI DUA  SEJOLI .. aceceh !! haha .. ylh ke mne saje berdua . siap main tukar2 telefon lagi . ylh kekonon masa tu memasing masih single .

30 ogos 2010

hati mane yang tak sakit . hati mana yang nak percaya pada lelaki . tak sampai sebulan die dah beralih hati. en.suami bagitahu yang die da declare couple dengan sorang pmpn ni . kos yang sama dengan kami cuma berlainan kelas . aku kenal kan perempuan tu bernama miss J . katanya die sendiri tak tahu mcm mne bole couple . dorang knl xlama pn . cemburu ke aku masa tuh ? oh tidak ! mungkin masa tu aku rasa ini semua mainan hati . kami masih terus berkawan . walaupun tak serapat dulu kami tetap care antara 1 sama lain . pada masa yang sama aku ada minat dengan someone budak kls . yang aku tahu aku takkan dapat . aku minat die pn sbb tgok muka die sweet je . itam2 manis . jejaka Z arwah dah orang nye . excident masa sem 4. al-fatihah...nevermind ! cter dulu .


27 oktober 2010

akhirnya kami couple . huhu . itupun setelah 2 bulan aku hanya menjadi pendengar setia maslah die yang die dan MISS J . selalu putus sambung hanya hal kecik . eeiikk ! macam budak2 kan ... ? biasa la umo br 18 masa tu .  haha .. dalam masa 2 bulan tu jgk aku masih single . bukan tunggu die tapi hati tak berkenan untuk cintan cintun lagi . konon nya masa tu masa menunggu kekasih lama . jejaka P . kenapa aku terima dia masa tuh ?? sebab masa tu aku rasa aku dah terlalu lama kawan dengan dia . hanya dia sahaja lelaki yang aku rapat dan tau masalah aku . gembira di hati hanya tuhan je yang tahu . mungkin sebab dah terlalu lama single . bahagia tu sama rasa saat aku knl jejaka P..  tapi !!!! tak sampai pn 2 hari kitorang couple . dia minta clash . sakit nya tme tu sama jgk sakit masa aku dilepaskan oleh jejaka P . atas alasan die cple blk dgn Miss J OH ! STUPID !! da la waktu tuh nak FINAL EXAM . trase damn gler . tapi aku cool je . lepas kitorang clash . kitorang still lg bole jalan sesama . borak sesama . even , masa tu aku rasa kalau ada shortgun . dia orang pertama aku nak tembak . haha . . 

6 november 2010

hari ini sepatutnya aku g date dgn wan . atas dasar ape aku tak tau . tapi sehari sebelum jumpa . NADIA . salah seorang kawan kami yang marah gila dengan wan sebab pernah kecewakan aku telefon aku hanya nak bagitahu die nampak wan tgh date dengan miss J dekat pantai . dan aku tak tahu kenapa aku perlu jeles . teruk tak cntc wan . terus cancel nak jumpa dan aku kata  pada dia aku pergi rumah kawan . padahal masa tu aku ikut NADZIRAH classmate kami pergi umah fmly pakwe die kat rawang. dan masa tuh aku nampak kesungguhan wan . dia cari aku . setiap minit mesej / call nak pastikan aku selamat. tak bagi aku stop cntc die . ayat yang aku ingat sampai sekarang "KALAU AKU TAK CINTA KAU , AKU TAK CARI KAU" ... OHH! DAMN !! betul ke ape aku baca ni ... oke ! masa tu guna sms je . hati perempuan mane yang tak berbunga ..  mlm yang sama aku sms classmate kitorang BOB . aku cuba cungkil rahsia kot2 die tahu pasal wan. aku tanya kat dia wan tu suka aku atau miss J . jawapan die ?? "KALAU DEKNA BETUL SAYANG WAN , TUNGGU SAMPAI HABIS FINAL EXAM.. DEKNA AKAN TAHU JAWAPANNYA " ... OK ! WAIT N SEE ...


AND LASTLYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY ...

12 november 2010

tarikh keramat aku n en.suami declare cple .. masa ni memasing da cuti sem . last day kt poli sebelum tu . last day exam . kitorang meet kat pantai . die tunjuk mesej yang die minta putus dengan miss J . xtau la masa tu nak percaya atau tidak .tak tahu rasa ape .. bahagia ke aku ?  tapi masa tu dia minta maaf dengan aku . katanya dia wat macam ni smua . sebab nak miss J jawab exam final . die taknak jadi punca budak tu tak dapat jawab exam . bila aku tanya sanggup pulak buat aku macam tu ?? jawapan die .. sebab masa tu carry mark aku dah tinggi dan xde ape yang aku perlu risaukan . oh dunia !! hahaha .. kelakar betul rasa .. die takde lak direct minta cple. malam tu baru minta dan aku ambik masa 4 hari baru bagi jawapan .. dan aku pilih tarikh 12/11/10 ... actually , sbb nk tarikh best tu !! :D .... dan bermula laaaa kisah kami sebagai pasangan kekasih ..... 


No comments:

Post a Comment

should or not ?

 anaqi kerap tak sihat .. aku ni rasa mcm nak blah jauh2 dari sini .. entah la weii penat segala... nk berhenti mcm orang suruh kerja,...nak...